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Neonlinx's avatar
Neonlinx
New Contributor
3 months ago

Slow sync between PC and phone

Hi,

sto usando 1Password da alcuni mesi e ne sono molto contento.

Tuttavia ho notato che quando aggiungo un elemento sul computer, ci vuole molto tempo affinchè l'app sul palmare (nel mio caso iOS) si sincronizzi (la cosa ovviamente accade anche al contrario).

A questo proposito, sarebbe utile aggiungere un pulsante (sia sull'app per palmare sia sull'estensione per PC) per effettuare la sincronizzazione manualmente.

 

3 Replies

  • Hello Neonlinx​! 👋

    (Mi scuso per eventuali errori grammaticali. Sto usando un software di traduzione per tradurre questa risposta dall'inglese.)

    Mi dispiace che tu stia riscontrando un ritardo nel visualizzare una modifica apportata sul tuo PC Windows su 1Password sul tuo dispositivo iOS. 1Password è progettato per mostrare immediatamente le modifiche agli elementi su tutti i dispositivi, quindi sembra che ci sia qualcosa che non va sui tuoi dispositivi e che dovremo indagare ulteriormente. La prossima volta che riscontri il problema, puoi comunicarmi quanto segue:

    1. Riesci a vedere la modifica che hai apportato quando accedi al tuo account 1Password su 1Password.com? Questo mi darà maggiori informazioni su dove si verifica il problema.
    2. Se blocchi e sblocchi l'app 1Password sul dispositivo in cui non vedi la modifica, la vedi apparire immediatamente?


    Aspetto con ansia un tuo riscontro.

    ------------

    (I apologize for any grammatical mistakes. I'm using translation software to translate this reply from English.)

    I'm sorry that you're seeing a delay in seeing a change made on your Windows PC make it to 1Password on your iOS device. 1Password is designed to immediately show item edits on all devices so it sounds like something is going wrong on your devices that we'll need to investigate further. The next time that you see the issue can you tell me the following: 

    1. Can you see the change that you made when you log in to your 1Password account on 1Password.com ? This will tell me more about where the issue is occurring. 
    2. If you lock and unlock the 1Password app on the device where you're not seeing the change, do you see the change immediately appear? 


    I look forward to hearing from you.

    -Dave

    • Neonlinx's avatar
      Neonlinx
      New Contributor

      Hi,

      please forgive me.... I don't know for what strange reason I didn't think to close and restart the app on my phone. Today I was able to try and in fact it synchronized immediately.

      As soon as I have the opportunity, I will also try with the chrome extension.... In this case (if it doesn't sync istantly) it should be enough to restart Chrome, is that correct?

      ...and thanks for the translation, I really appreciate it!! ;-) I was supposed to translate my first message but I was in a hurry and forgot about it.... Forgive me!

       

      • 1P_Dave's avatar
        1P_Dave
        Icon for Moderator rankModerator

        I'm happy that restarting the app resolved the issue! Let me know if the issue comes back or if you still see the issue in Chrome. 

        -Dave